خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/05 - 14:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو گروه دوستی ایران و افغانستان:

پیش شرط همه تفاهمات با حکومت افغانستان تشکیل دولت در یک ساختار دموکراتیک است

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان تاکید کرد:هیچ توافقی با افغانستان پیش از تشکیل دولت فراگیر در یک ساختار دموکراتیک و تضمین شده و قابل اتکا نیست و پیش شرط همه آنها تشکیل دولت است.

 سلمان اسحاقی در گفت وگو با خبر نگار خبرگزاری خانه ملت  اظهار داشت:تا حکومتی مورد تایید و بر آمده از خواست عموم مردم نباشد هیچ تضمینی از آن نمی توان گرفت و باید قبل از هر توافقی ابتدا شرایط را برای تشکیل یک دولت مردمی و فراگیر در این کشور آماده کرد.



وی افزود:دولت جمهوری اسلامی و وزارت خارجه مانند سایر کشورهای همسایه افغانستان برای بهره مندی اقتصادی با حکومت فعلی افغانستان مذاکره می کنند  و باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهد چرا که ابعاد اقتصادی و امنیتی با هم در یک مسیر هستند.



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:از سوی دیگر این سوال مطرح است که آیا عمارت اسلامی یا همان طالبان در مقابل تفاهماتی که دولت گذشته افغانستان با کشور ها داشت پایبند است یا خیر و اگر نه ابتدا باید تکلیف این مسائل را با دنیا،همسایگان و البته جمهوری اسلامی ایران حل کند و سپس در مورد توافقات دیگر صحبت کند.



وی ادامه داد:حکومت فعلی افغانستان بر اثر اتفاق و حرکتی به قدرت رسید اما آیا این جریان از سوی عموم مردم این کشور و مجامع بین المللی به رسمیت شناخته شده یا خیر؟این مسأله اصلی افغانستان است لذا باید هرچه سریع تر یک دولت مردمی فراگیر در افغانستان تشکیل شود تا بتوانیم سایر مسائل را با این کشور حل کنیم./



پایان پیام.

  • کد خبر : 329849
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار